Sitemap E-shop | Καλάθι English
Personal Profile
Νέα - Δελτία Τύπου
Περιοδικό E & E
Χρήσιμα Links
  Ρωτάτε - Απαντάμε
  Σεμινάρια για πελάτες σας!
  Αυξήστε τζίρο και κέρδη!
  Σχόλια πελατών
Χρήσιμα και Δωρεάν
     
  ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ:

HAPPY TEST
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
TΙ ΞΕΡΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 150.000 ΧΡΟΝΙΑ !


 

Είστε εδώ: Αρχική σελίδα > Περιοδικό ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ - Επιχειρηματικότητα
Περιοδικό ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ - Επιχειρηματικότητα
εκτύπωση σελίδας αποστολή σελίδας σε φίλο προσθήκη site στα αγαπημένα

 
 
Περιεχόμενα
Editorial
Επιχειρηματικότητα
Κάντε το ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ εργαλείο δουλειάς!
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤA: μια τέχνη που μαθαίνεται!
Το επιχειρηματικό σχέδιο, εργαλείο επιτυχίας της επιχείρησης.
Συμβουλευτική
Διοίκηση
Marketing
Πωλήσεις
 

Το επιχειρηματικό σχέδιο, εργαλείο επιτυχίας της επιχείρησης

Δεν είναι δυνατόν να πας εκεί που θέλεις, χωρίς σχέδιο και πρόγραμμα ενεργειών.

Είναι γνωστό πώς ξεκινάει η δημιουργία μιας επιχείρησης στην χώρα μας. Κάποιος που έχει μια ειδικότητα, με καρριέρα σ'αυτήν για μερικά χρόνια, παρακινούμενος από το «επιχειρηματικό δαιμόνιο» (της φυλής;) αποφασίζει να δοκιμάσει την τύχη του στον επιχειρηματικό τομέα και φτιάχνει μια επιχείρηση. Εκτός από τα εμπόδια που του βάζει το κράτος, έχει να αντιμετωπίσει και το μεγαλύτερο ίσως, που είναι ο ίδιος του ο εαυτός. Δηλαδή έχει να αντιμετωπίσει την άγνοια του, την έλλειψη εμπειρίας αλλά και την απροθυμία του να μάθει πως κάνουν business, πως δημιουργούν μια επιτυχημένη επιχείρηση και πως την οργανώνουν ώστε να αποτελέσει μια «μηχανή παραγωγής χρήματος» αλλά και προσωπικής ικανοποίησης.

Κάθε χρόνο δημιουργούνται 250.000 επιχειρήσεις και κλείνουν άλλες τόσες. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό για το πόσο μεγάλη τάση υπάρχει στην δημιουργία επιχειρήσεων αλλά και πόσο μεγάλη είναι η αποτυχία στις προσπάθειες των επιχειρηματιών να επιβιώσουν. Οι αιτίες είναι πολλές. Βεβαίως σ'αυτές συμπεριλαμβάνονται κάποιες γενικότερες συνθήκες στην αγορά που δεν αφήνουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ζήσουν, αλλά σίγουρα υπάρχουν και βασικότερες αιτίες για την αποτυχία αυτή. Στο σημείωμα αυτό θα αναφερθώ στην αιτία εκείνη που θεωρώ την σημαντικότερη και που μπορεί να ελεγχθεί από τον επιχειρηματία. Πρόκειται για τον σχεδιασμό της επιτυχίας της επιχείρησης, μέσω του Επιχειρηματικού Σχεδίου (Business Plan).

Τι είναι το Επιχειρηματικό Σχέδιο

Το επιχειρηματικό σχέδιο, είναι ο καταστατικός χάρτης της επιχείρησης, είναι το «σύνταγμα» που περιέχει όλα τα απαραίτητα «άρθρα» με βάση τα οποία καθορίζονται οι επιμέρους κινήσεις που χρειάζεται να γίνουν. Περιλαμβάνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο επιχειρηματίας για να πάρει αποφάσεις, να δημιουργήσει προγράμματα ενεργειών, να ελέγξει την πορεία και να κάνει διορθωτικές κινήσεις. Καθορίζει τις διαστάσεις της επιχείρησης, τους όρους και ρυθμούς ανάπτυξης της, το σημείο που βρίσκεται σήμερα και το σημείο που θέλει να φτάσει σε ένα συγκεριμένο χρονικό διάστημα.

Αντιλαμβάνεστε, πως όταν μια επιχείρηση ξεκινάει χωρίς να έχει προδιαγράψει την πορεία της, είναι αμφίβολο αν πρόκειται να ζήσει για πολύ. Δεν νοείται να ξεκινάει κανείς μια μικρή ή μεγάλη επένδυση, χωρίς να έχει προγραμματίσει τις κινήσεις του, παρά μόνο έχοντας μια γενική αίσθηση της πορείας και την ελπίδα πως θα πετύχει. Η επιτυχία είναι κάτι που σχεδιάζεται και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφήνεται στην τύχη.

Τι περιλαμβάνει το Επιχειρηματικό Σχέδιο

Τα περιεχόμενα του σχεδίου είναι συγκεκριμένα και το δομούν έτσι ώστε να επιτελέσει με τον καλύτερο τρόπο την αποστολή του.
Το πρώτο σημείο είναι να περιγραφεί ο λόγος για τον οποίο δημιουργήσατε την επιχείρηση και επειδή το μυαλό και η πρόθεση όλων πηγαίνει στο «κέρδος» θα σας συνιστούσα να μην το αναφέρεται καθόλου στο σχέδιο. Ο λόγος είναι πως δεν είναι δυνατόν να επιτύχει μια επιχείρηση έχοντας σαν αυτοσκοπό το κέρδος, γιατί θα κάνει κινήσεις που θα την απομακρύνουν από αυτό. Ο λόγος δημιουργίας θα πρέπει να περιλαμβάνει την συνεισφορά, την βοήθεια, την υποστήριξη που θα προσφέρει στην συγκεριμένη αγορά που θα απευθυνθεί και γενικότερα στο κοινωνικό σύνολο. Έτσι μόνο θα μπορέσει να προσδιορίσει τον ρόλο της και να προσανατολίσει τους ανθρώπους της, προς την ποιοτική εξυπηρέτηση, κάτι που θα φέρει το κέρδος οπωσδήποτε.

Οι στρατηγικές επιλογές

Πρόκειται για κάποιες γενικές κατευθύνσεις και «λεωφόρους» στις οποίες θα βαδίσει η επιχείρηση και για μακροπρόθεσμους στόχους που θα επιτύχει. Λίγο πολύ είναι αυτό το «όραμα» που πρέπει να έχει ο κάθε επιχειρηματίας για την εξέλιξη του και για την πορεία του μέσα στην αγορά που έχει αποφασίσει να απευθυνθεί. Όσο περισσότερο προσδιορισμένο και καθαρό είναι το όραμα τόσο περισσότερο γνωρίζει τι επιλογές να κάνει κάθε στιγμή και τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να το πετύχει.

Η διάρθρωση της επιχείρησης

Είναι γνωστό πως «οι άνθρωποι φτιάχνουν τις επιχειρήσεις» και πως εκείνοι είναι που της δίνουν ζωή, γιατί χωρίς εκείνους η ίδια δεν έχει καμμία υπόσταση. Συνεπώς στο επιχειρηματικό σχέδιο, είναι απαραίτητο να προσδιορίζονται τα τμήματα, οι ειδικότητες των μελών που θα τα απαρτίσουν, η επικοινωνία και οι σχέσεις που θα έχουν μεταξύ τους.

Περιεχόμενα Επιχειρηματικού Σχεδίου

Το Marketing Plan
Το πρόγραμμα αυτό, καθορίζει τις κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν, προκειμένου να δημιουργηθεί ζήτηση από την αγορά και ορίζει τους τρόπους που θα χρησιμοποιηθούν για να φτάσουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες, από την επιχείρηση στους πελάτες.
Από εδώ και μετά αρχίζει και η χρήση των στόχων, σαν εργαλείο για την επιτυχία.
Το Πρόγραμμα Πωλήσεων
Είναι το πρόγραμμα που καθορίζει τις ενέργειες ώστε η επιχείρηση ανταποκρινόμενη στην αγορά, μαθαίνει τους πελάτες πως να αγοράζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.
Το πρόγραμμα επικοινωνίας με την αγορά
Πάντα η επιχείρηση χρειάζεται να πληροφορεί την αγορά και να την ενημερώνει για τις κινήσεις της, τις επιλογές της, τις προσπάθειες της να ικανοποιησει τις ανάγκες των πελατών της. Αυτό το κάνει με την χρήση των μαζικών μέσων ενημέρωσης, αλλά και με τις δικές της ενέργειες (direct mail, telemarketing, γεγονότα, εκδηλώσεις δημοσίων σχέσεων κλπ.).
Το πρόγραμμα Οικονομικού Σχεδιασμού
Τα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης είναι τα στοιχεία εκείνα που καθορίζουν και την ζωή της. Ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα, κρατάει την επιχείρηση υγιή και της επιτρέπει να υλοποιεί όλα τα προγράμματα της. Η οικονομική ευρωστία, δεν έρχεται μόνο με το συνεχές τρέξιμο πίσω απο την δουλειά, αλλά και με τον ελεγχο των οικονομικών στοιχείων. Για παράδειγμα, είναι αδιανόητο (αλλά πάρα πολύ συχνό το φαινόμενο) να ξεκινάει η χρονιά και ο επιχειρηματίας να μην γνωρίζει τι κέρδη θα έχει στο τέλος του χρόνου. Δεν επιτρέπεται να μην έχει σχεδιάσει τα προσωπικά και εταιρικά του κέρδη και είναι αδύνατον χωρίς κάποιον, έστω και στοιχειώδη σχεδιασμό, να πετύχει οποιοδήποτε θετικό αποτέλεσμα.
Το πρόγραμμα λειτουργίας της επιχείρησης
Είναι το πρόγραμμα εκείνο που καθορίζει τις διαδικασίες και τις λειτουργίες της επιχείρησης στους τομείς: προγραμματισμός, έλεγχος, διορθωτικές κινήσεις, εσωτερικές και εξωτερικές επικοινωνίες, λήψη αποφάσεων, αντιμετώπιση ειδικών καταστάσεων κλπ. Χωρίς το πρόγραμμα αυτό, είναι σίγουρο πως «ο ένας θα χτυπάει επάνω στον άλλον», όλοι θα τρέχουν απασχολημένοι με κάτι και κανείς δεν θα φέρνει το αποτέλεσμα που χρειάζεται η εταιρία.
Το προγραμμα Εξυπηρέτησης Πελατών
Επειδή η εξυπηρέτηση των πελατών, αποτελεί σήμερα συστατικό στοιχείο κάθε επιτυχημένης επιχείρησης αλλά και εργαλείο για την πώληση, γι αυτό και σας συνιστώ θερμά να το δημιουργήσετε. Το πρόγραμμα αυτό περιέχει όλες εκείνες τις διαδικασίες που κάνουν τον πελάτη να αισθάνεται ευτυχισμένος που συνεργάζεται μαζί σας, κάτι που τον παρακινεί να αγοράζει συνέχεια από εσάς και κάθε φορά περισσότερο.

Αν όλα τα προηγούμενα είναι απαραίτητα για την επιτυχημένη πορεία μιας επιχείρησης, αντιλαμβάνεστε τι μέλλον μπορεί να έχουν όλες εκείνες, για τις οποίες ο επιχειρηματίας δεν έχει κάνει τίποτα στον οργανωτικό τομέα. Χωρίς σχέδιο, μόνο η τύχη κρατάει τις επιχειρήσεις ζωντανές, που σημαίνει πως με το πρώτο εμπόδιο και την πρώτη κακοτυχία, θα κλείσουν.

Εσείς, αποφασίστε σε ποιά ομάδα επιχειρήσεων θέλετε να ανήκετε: σε εκείνες που θα υπάρχουν και αύριο και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία ή σε εκείνες που θα εξαφανιστούν.
 
 
κορυφή σελίδας 
εκτύπωση σελίδας αποστολή σελίδας σε φίλο προσθήκη site στα αγαπημένα
προσωπικά δεδομένα
όροι χρήσης
website by
Παναγιώτης Γ. Ρεγκούκος
Σύμβουλος Οργάνωσης Επιχειρήσεων - Εισηγητής Ειδικών Σεμιναρίων
Ελβετίας 21, Αγία Παρασκευή 153 42, Αθήνα
Τηλ.: 210 600 1552, 6983 066 742, e-mail: info@pregoukos.gr